song

Sunday 12 January 2014

AKTIVITI MAJOR PENULISAN TAHUN DUA 2013/2014 UNTUK SEM SATU


     Pada 27 November 2013 pelajar Sekolah Pengajian seni telah mengadakan persembahan sempena Program Bulan Bahasa peringkat kebangsaan 2013 yang bertempat di 1Borneo Kota Kinabalu. Persembahan tersebut disertai oleh pelajar penulisan tahun 2 dan di bantu oleh sebahagian pelajar major tari dan pelajar seni kreatif tahun 2. Persembahan yang dilakukan berbentuk puisi lakon.
      

"DESTINASI PERSEMBAHAN"

    
      Pada 26 November merupakan latihan bagi persembahan puisi lakon bagi pelajar penulisan tahun 2 selepas pengagihan tugas ahli jawatan kuasa ,pelakon dan penari. Dalam persembahan puisi lakon terdapat sajak, syair ,puisi lagu, pantun dan sketsa diiringi dengan persembahan tarian. Tempat latihan sebelum persembahan ialah Studio Normadiah. Encik  Shah Zainal dan Encik Lokman Abdul Samad merupakan penasihat dan tenaga pengajar sepanjang latihan dalam persembahan puisi lakon.

"ENCIK LOKMAN MEMBERI NASIHAT MENGENAI PERSEMBAHAN"


            Tajuk puisi lakon yang dipersembahhkan ialah sebuah sketsa yang bertajuk” Semarak Bulan Bahasa” iaitu sebuah persembahan puisi yang menceritakan tentang masyarakat di sebuah kampung. Kisah tersebut bermula apabila seorang kanak-kanak yang petah berkata-kata menayakan soalan kepadanya bapanya mengenai apa itu bahasa. Berbagai jenis puisi dan setiap puisi yang dilakonkan membawa mesej sayangilah Bahasa Melayu.

                                 AR-RAHMAN(BC12160195)

No comments:

Post a Comment