song

Sunday 12 January 2014

Datuk Ramli Ibrahim dan kumpulan Sutra Dance Theatre.

          Kumpulan Sutra telah dikawal dan diselia oleh sekumpulan pegawai yang telah diberi kepercayaan penuh di dalam organisasi tersebut iaitu Datuk Ramli Ibrahim sendiri sebagai pengerusi Sutra, Dato’ Seri Muhammad Shafe bin Md Abdullah, Dato’ Nor Zakiah Abdul Majid, Sivarajah Natarajan dan Ken Pusphanatahan. 

"PERSEMBAHAN KUMPULAN SUTRA DANCE DAN DATUK RAMLI IBRAHIM"
        Objektif penubuhan kumpulan Sutra ini adalah untuk mengekalkan, memelihara, dan mempromosi persembahan seni tradisional dan kontemporari di Malaysia. Kumpulan ini telah memperkenalkan Malaysia di dalam dan juga di luar Negara melalui persembahan yang pelbagai dan sangat berinovasi. Selain itu juga, kumpulan ini ditubuhkan khusus untuk mendidik dan memperkenalkan persembahan seni tradisional dan kontemporari dalam kalangan rakyat Malaysia melalui program dan kursus yang dijalankan.
"DATUK RAMLI IBRAHIM
 
  Di samping itu, penubuhan kumpulan ini juga ingin meningkatkan peratusan penglibatan rakyat Malaysia di dalam semua aspek yang melibatkan persembahan yang berkaitan dengan seni. Kumpulan Sutra ini juga menyediakan biasiswa kepada pelajar yang layak agar dapat menarik minat rakyat Malaysia dan sekaligus untuk meningkatkan persembahan seni di Malaysia ke tahap yang lebih tinggi.

No comments:

Post a Comment