song

Thursday 16 January 2014

MASALAH ANJING YANG YANG SUKAR DIATASI DI KOLEJ KEDIAMAN ANGKASA

Kolej kediaman ANGKASA merupakan kolej kediaman yang baru UMS. Pelbagai kemudahan disediakan untuk pelajar di kolej kediaman tetapi keadaan dan persekitaran di kolej itu tidak memuaskan. Masalah anjing berkeliaran telah memberi kesan impak yang besar kepada pelajar. Hal ini pernah di atasi tetapi sukar untuk mencari jalan penyelesaiannya. Anjing-anjing yang berkeliaran di kolej kediaman ANGKASA telah menyebabkan sampah sarap merata-rata yang dikeluarkan dari tong sampah. Selain itu, anjing-anjing itu juga telah mengganggu pelajar-pelajar yang tinggal di kolej kediaman ANGKASA.

Telah pelbagai cara dari pihak atasan untuk mengatasi masalah ini namun  masalah ini gagal menemui jalan penyelesaiannya. Anjing-anjing tersebut gemar berkeliaran di sekitar blok-blok kolej kediaman angkasa, lokasi riadah pelajar dan yang paling utama iaitu café tempat pelajar makan. Masalah ini juga akan memberi kesan yang besar kepada peniaga2 di café, kerana masalah ini akan membuatkan pelajar berasa jijik dan tidak selera dengan keadaan persekitaran. Kadang-kadang anjing-anjing tersebut akan mengganggu dan mengejar pelajar dan juga kadangkala mencederakan pelajar-pelajar di kolej itu.

Pelajar-pelajar kolej kediaman angkasa berharap agar pihak atasan menemui jalan penyelesaiannya agar masalah anjing ini kurang atau tidak berlaku lagi di masa-masa akan datang.

Disediakan oleh : Nurul Fatihah Mustapa ( BC 12160221 )


No comments:

Post a Comment