song

Sunday 12 January 2014

PERGINYA SAHABATKU (puisi)


Sahabat,
Ketika kecil aku bersamamu,
Kita sering tertawa ,
                             Sering bersama ketika susah ataupun senang,
Sentiasa berkongsi suka duka ,

                                                            Sahabat,
Aku sering tertanya – tanya,
Sehingga menjadi persoalan dalam hidupku,
Engkau pergi tanpa berita,
Bagai hujan di tengah panas,

                                                            Sahabat,
                                                    Aku sering berilusi,
Sehingga menjadi igauan dalam mimpiku ,
Mengapakah mahligai persahabatan yang kita pertahankan begitu lama,
Hancur bagaikan tsunami menelan alam,

Sahabat,
Adakah  engkau menjauhiku disebabkan kekuranganku,
Adakah kekuranganku menjadi bebananmu,
Aku takut bebananmu itu menghancurkan segalanya,


Sahabat,
Aku sering menadah tangan dan berharap,
Supaya kesalahanku menjadi kemaafan,
Kekurangan diriku menjadi kelebihan,
Itulah harapan ku selama kau menghilang.

                       Ar-rahman(bc12160195)

No comments:

Post a Comment